Στον λόγο χρησιμοποιούνται μερικά ρήματα που στην οριστική παθητικού αορίστου έχουν διατηρήσει τον γραμματικό τύπο της αρχαίας ελληνικήςγλώσσας. Μερικά από τα ρήματα αυτά είναι:
Eπιχειρηματολογικά λέγονται τα κείμενα στα
οποία παρουσιάζουμε την άποψή μας, τη γνώμη μας (θετική ή αρνητική)
για κάποιο συγκεκριμένο ζήτημα και επιδιώκουμε να πείσουμε τον αναγνώστη ότι η
άποψή μας είναι σωστή, ότι έχουμε δίκαιο, με λογικά επιχειρήματα.
Πώς πείθουμε κάποιον δικαιολογώντας αυτά που λέμε
Για να οργανώσουμε σωστά κάποιο κείμενο τέτοιου είδους πρέπει:
Eπιχειρηματολογικά λέγονται τα κείμενα στα
οποία παρουσιάζουμε την άποψή μας, τη γνώμη μας (θετική ή αρνητική)
για κάποιο συγκεκριμένο ζήτημα και επιδιώκουμε να πείσουμε τον αναγνώστη ότι η
άποψή μας είναι σωστή, ότι έχουμε δίκαιο, με λογικά επιχειρήματα.
Για να
οργανώσουμε σωστά κάποιο κείμενο τέτοιου είδους πρέπει:
1. Να αναφέρουμε
αρχικά ποια είναι η άποψή μας, η θέση μας πάνω στο συγκεκριμένο
ζήτημα χρησιμοποιώντας φράσεις, όπως:
·
Η άποψή μου... / Η γνώμη μου είναι... / Πιστεύω ότι... / Νομίζω.... / Θεωρώ
πως... κ.ά.
2. Να αναλύουμε στη συνέχεια ένα ένα τα επιχειρήματά μας, παρουσιάζουμε δηλαδή τους συλλογισμούς
μας με τους οποίους θα υποστηρίξουμε την άποψή μας (θετική ή αρνητική), φροντίζοντας κάθε φορά να τους δικαιολογούμε με τις
κατάλληλες αιτιολογικές προτάσεις
·
π.χ.: γιατί, επειδή, αφού, καθώς...
·
π.χ.: δε συμφωνείτε ότι... /είναι κρίμα να... /είναι άσχημο
/ευχάριστο/σπουδαίο /ασήμαντο...
3.Επίσης να χρησιμοποιούμε παράλληλα και φράσεις που
δηλώνουν τα συναισθήματα μας ή φράσεις με τις οποίες προσπαθούμε να προκαλέσουμε
κάποια ανάλογα με τα δικά μας συναισθήματα στον αναγνώστη
·
π.χ.: δε συμφωνείτε ότι... /είναι κρίμα να... /είναι άσχημο /ευχάριστο/σπουδαίο
/ασήμαντο...
4. Τέλος καταλήγουμε σ' ένα αιτιολογημένο και λογικό συμπέρασμα
·
π.χ.: Έτσι... /Επομένως.../Γι’ αυτό...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου